Test: SEAT Ibiza 1.6 TDI 95hp - X FM 94.3

Breaking

XFM943 LIVE RADIO

Δευτέρα, 2 Απριλίου 2018

Test: SEAT Ibiza 1.6 TDI 95hp

Test: SEAT Ibiza 1.6 TDI 95hp

To Ibiza αποτελεί το πλέον διαχρονικό μέλος της οικογένειας της SEAT, φτάνοντας πλέον στην πέμπτη του γενιά και έχοντας καταγράψει συνολικά πάνω από πεντέμισι εκατομμύρια πωλήσεις. Αριθμός που βάσει όσων προσφέρει, θα ανεβεί πολύ ακόμα…

Το ισπανικό σούπερ-μίνι υιοθετεί το σχεδιαστικό μοτίβο που διέπει όλη τη γκάμα της SEAT, η οποία αποτελεί ίσως την πιο τολμηρή εκπρόσωπο του VW Group σε αυτόν τον τομέα. Ίσως να μην αυτονομοποιείται πια και να δανείζεται κάποια στοιχεία από το Leon, δίχως όμως να χάνει τον χαρακτήρα του.

Όσο για το εσωτερικό, παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών, η συναρμογή είναι καλή. Οι Ισπανοί απέφυγαν τις υπερβολές και έβαλαν στο ταμπλό τα… βασικά. Με την έγχρωμη οθόνη αφής να δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και να «κουμαντάρει» τα συστήματα infotainment και τους λοιπούς διακόπτες εύχρηστους και εργονομικά τοποθετημένους. Εκεί που πρέπει να σταθούμε είναι στους χώρους, όχι μόνο για μικροαντικείμενα.


Το νέο Ibiza πατάει στη νέα πλατφόρμα MQB A0 και έχει αυξηθεί κατά 87mm σε πλάτος, εξασφαλίζοντας επιπλέον χώρους για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω επιβατών ενώ πολύ υψηλά για τα δεδομένα της κατηγορίας βρίσκεται και η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ, καθώς ορίζεται στα 355 lt.


Το όχημα της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον 1600άρη diesel στην έκδοση με τα 95 άλογα, που συνεργάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Όπως ίσως ξέρετε, η Seat άργησε να βάλει τους diesel στις επιλογές για το εν λόγω μοντέλο στη χώρα μας. Κάλλιο αργά παρά ποτέ όμως. Αυτή η επιλογή ισχύος είναι η μεσαία εκ των τριών και ίσως η ιδανικότερη για την ελληνική αγορά. Με εξαιρετικό ξεπέταγμα από στάση, ανταγωνιστικό σε ρεπρίζ, ικανοποιητικότατες επιδόσεις αλλά ταυτόχρονα και χαμηλή κατανάλωση (στη δοκιμή μας κινηθήκαμε στα 5.0lt αλλά χωρίς ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομική οδήγηση). Εκεί είναι που θα κάνει τη διαφορά ο εν λόγω κινητήρας αφού θα καλύψει τις ανάγκες σου όπως και ο χιλιάρης TSI αλλά καίγοντας λιγότερο, με αποτέλεσμα αν γράφεις και χιλιόμετρα, να κάνεις πολύ σύντομα απόσβεση στη διαφορά.


Το κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση αποτελώντας αρωγό στις προσπάθειες του TDI να προσφέρει και το κάτι παραπάνω σε οδηγική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν ως γνώμονα την άνεση των επιβατών, καμουφλάροντας τα κακώς κείμενα των ελληνικών δρόμων ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε και πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας καθώς το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα δεν γίνεται αισθητό.


Τα παραπάνω έρχονται παρέα και με πλούσιο εξοπλισμό, που στην έκδοση Style που είχαμε στη διάθεσή μας, περιλαμβάνει αερόσακους οδηγούς-συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, αισθητήρα φωτός, hill hold assist, front assist με προστασία πεζών, σύστημα απώλειας πίεσης ελαστικών, μηχανικών κλιματισμό CLIMATIC, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικούς καθρέφτες, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED κ.α.


«Πακέτο» που προσφέρεται έναντι 14.650 ευρώ και δελεάζει όποιον θέλει ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Γιατί το Ibiza έχει χαρακτήρα, χώρους και στη συγκεκριμένη περίπτωση, έναν αποδοτικό και –το σημαντικότερο στις μέρες μας- οικονομικό κινητήρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 95 PS/2.750-4.600 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500-2.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,3 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 3,9 lt
Εκπομπές CO2: 99 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.059/1.780/1.444 mm
Βάρος: 1253 kg
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 89.1 ευρώ
Τιμή: 14.650€ (έκδοση Style)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

-->