Peugeot 308 1.6 HDi 120 PS - X FM 94.3

Breaking

XFM943 LIVE RADIO

Δευτέρα, 23 Απριλίου 2018

Peugeot 308 1.6 HDi 120 PS

Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 1.6 HDi 120 PS

Δοκιμάζουμε στους ελληνικούς δρόμους της diesel έκδοση του ανανεωμένου Peugeot 308, με τον 1600άρη κινητήρα απόδοσης 120 αλόγων σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Έχοντας αναδειχθεί «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2014 και έχοντας ως αποδεικτικό στοιχείο της επιτυχίας του τον μεγάλο αριθμό πωλήσεων, το 308 δεν άλλαξε πολύ. Συνταγή που κερδίζει λένε… όπως καθώς ο ανταγωνισμός στη κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων είναι πολύ έντονος, οι Γάλλοι δεν είχαν την πολυτέλεια να επαναπαυτούν. Έτσι το εκσυγχρόνισαν, εντός και εκτός, εμπλουτίζοντάς το με περισσότερο εξοπλισμό. Ας; Δούμε όμως πρώτα τι άλλαξε.

Επανασχεδίασε τη γρίλια της μάσκας εναρμονίζοντάς τη με όσα έχουμε δει από τα τελευταία μοντέλα της, με το λιοντάρι εντός αυτής, άλλαξε τον προφυλακτήρα και τους προβολείς ομίχλης, έβαλε LED, διαφοροποίησε σχεδόν ανεπαίσθητα το καπό ενώ στο πίσω μέρος οι αλλαγές περιορίζονται στα φωτιστικά σώματα, εκεί όπου τα τρία κάθετα μέρη τους είναι πιο έντονα, θυμίζοντας λίγο 3008.

Στον εσωτερικό κόσμο η Peugeot έχει διατηρήσει το ταμπλό τύπου i-Cockpit. Το τιμόνι είναι μικρό σε μέγεθος και σπορτίφ σε σχεδιασμό καθώς το κάτω του τμήμα είναι επίπεδο, έχεις άπλετη θέα στον πίνακα οργάνων όπου το στροφόμετρο ανεβαίνει… αριστερόστροφα!


Στην κεντρική κονσόλα έχουμε ελάχιστα κουμπιά, με τη νέα, μεγάλη οθόνη 9.7 ιντσών να δεσπόζει στην κορυφή της. Αυτή ενσωματώνει το επίσης αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Andoid Auto, ενώ έχει και λειτουργία Mirror Screen παρουσιάζοντας όσα έχει η οθόνη του κινητού σας. Γενικά η προσέγγιση είναι άκρως μινιμάλ, όλα τοποθετημένα εργονομικά ενώ οι Γάλλοι έχουν επιλέξει νέες επενδύσεις και υφάσματα για το σαλόνι. Όσο για τους επιβάτες, τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν με περίσσια άνεση, αν υπάρχει και πέμπτος τότε αναπόφευκτα θα υπάρξουν παραχωρήσεις. Γενικά πρόκειται για ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, με ατού τα 420 λίτρα του χώρου αποσκευών.


To όχημα δοκιμής μας έπαιρνε ώθηση από τον 1.6lt BlueHDi πετρελαιοκινητήρα στην έκδοση που προσφέρει 120 άλογα, με περίσσια ροπής της τάξης των 300 Nm από τις 1750rpm. Ζωντανός από πολύ χαμηλά, με πολιτισμένη λειτουργία, «κουμπώνει» άριστα με το 308. Όσο καλά «κουμπώνουν» και οι σχέσεις στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο, με τον ευχάριστο σε αφή επιλογέα, που εύλογα για ένα diesel όχημα, χρησιμοποιείται συχνά όταν θες να οδηγήσεις σβέλτα. Κι όλα αυτά με ρεαλιστικά χαμηλές τιμές σε ότι αφορά στην κατανάλωση αφού με χαλαρή οδήγηση αυτή ορίζεται στο φάσμα των 5 lt/100km και πιέζοντας ανεβαίνει μία μονάδα ακόμα. Μακριά από τα 3.1lt της εργοστασιακής τιμής αλλά όπως είπαμε, στον… ρεαλιστικό κόσμο, κρίνεται χαμηλή.


Όσο για το δρόμο, προφανώς το 308 είναι προσανατολισμένο στο να παρέχει άνετες μετακινήσεις στους επιβάτες. Οι Γάλλοι αναζήτησαν και σε ένα βαθμό πέτυχαν την ισορροπία στο να μη χαλάσουν τον ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα του. Έτσι όταν πιέζεις το γαλλικό hatch είναι ουδέτερο και χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις, με το πολύ καλής πληροφόρησης τιμόνι να «ενεργοποιεί» τον οδηγό σε πιο fun καταστάσεις αλλά ταυτόχρονα «καταπίνει» άνευ προβληματισμού όποιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.


Κι αυτά σε συνδυασμό με πλούσια τεχνολογική φαρέτρα στον τομέα ασφαλείας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων active cruise control, σύστημα διατήρησης οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, Σύστημα προειδοποίησης κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα ανίχνευσης αυτοκινήτου στο τυφλό σημείο, αναγνώριση σημάτων, υποβοήθηση παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες κ.α.


Συνολικά έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ καλά εξοπλισμένο μοντέλο, που αποδίδει καλά και καίει λίγο, προσφέροντας άνετες μετακινήσεις. Η συνταγή που κέρδιζε, δεν άλλαξε και η γαλλική πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων –ειδικά με τον εν λόγω diesel κινητήρα- αξίζει της προσοχής σας.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA PEUGEOT 308 1.6 HDi 120 PS
Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 120 PS/3.500 rpm
Ροπή: 300 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.7 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 82 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: –
Βάρος: 1.275 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.253/1.804/1.472 mm
Μεταξόνιο: 2.620 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Τιμή: από 20.400€
Τιμή έκδοσης δοκιμής (Allure): 22.600€

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

-->