Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 PS EAT6 Grip - X FM 94.3

Breaking

XFM943 LIVE RADIO

Τρίτη, 13 Μαρτίου 2018

Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 PS EAT6 Grip

Δοκιμή: Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 PS EAT6 Grip

Το 5008 είναι η νέα ναυαρχίδα των SUV της Peugeot, η οποία ξεχωρίζει με την υψηλή πρακτικότητα και τεχνολογία που προσφέρει. Εμείς, δοκιμάζουμε την diesel έκδοση του μοντέλου, με τον ισχυρότερο 1.600άρη κινητήρα των 120 ίππων.

Η Peugeot συνεχίζει την «επίθεσή» της στη SUV κατηγορία και έτσι, μετά το περσινό λανσάρισμα του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2017», του Peugeot 3008, η γαλλική μάρκα φέρνει στην αγορά και το 5008. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σε διαστάσεις μοντέλο του είδους για την εταιρεία, το οποίο πατά στην ίδια πλατφόρμα (EMP2) με αυτή του 3008, προσφέροντας όμως περισσότερη άνεση και τονισμένη πρακτικότητα, έχοντας παράλληλα το προνόμιο να είναι στάνταρ 7θέσιο.

Τιμολογιακά, το νέο Peugeot 5008 κοστίζει στην Ελληνική αγορά και στην έκδοση με τον 1.6 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων από 33.000 ευρώ. Υπάρχει και επιλογή του μοτέρ αυτού με 100 ίππους και πολύ συμφέρουσα τιμή (27.400 ευρώ). Ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, διάφορα συστήματα ασφαλείας, το εντυπωσιακό εσωτερικό Peugeot i-Cockpit με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, air condition, ηχοσύστημα και πολλά άλλα.

Ξεχωρίζει σε εμφάνιση


Η σχεδίαση του νέου 5008 ακολουθεί τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία των SUV της Peugeot και έτσι, υιοθετώντας πολλά κοινά με το 3008, το γαλλικό μοντέλο είναι από τα πλέον μοντέρνα και καλαίσθητα της κατηγορίας του. Ξεχωρίζουμε το δυναμικό εμπρόσθιο τμήμα με τα όμορφα φώτα και το χρώμιο στη γρίλια, την πλαϊνή γραμμή της οροφής που τραβιέται προς τα πίσω για να τονίσει την εσωτερική ευρυχωρία, ενώ καταλήγουμε στο πίσω μέρος με την εντελώς κάθετη σχεδίαση και την οριζόντια μαύρη «παχιά» λωρίδα που συνδέει τα όμορφα φώτα. Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος έχει αυξηθεί στα 4.641 χλστ., το ύψος αγγίζει τα 1,646 μέτρα, ενώ σημαντική είναι και η απόσταση από το έδαφος των 236 χιλιοστών.

Εντυπωσιακό και πρακτικό εσωτερικό

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Peugeot 5008 είναι δύσκολο να μην εντυπωσιαστεί κανείς από τη σχεδίαση του ταμπλό, το οποίο μαζί με το υπερυψωμένο τούνελ της κονσόλας δημιουργεί το περίφημο i-cockpit εσωτερικό της γαλλικής μάρκας, που έχει κερδίζει ήδη τις εντυπώσεις και στο 3008. Χαρακτηριστικό στοιχείο της σχεδίασης αποτελεί η ανεξαρτητοποίηση του hi-tech, πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών ψηλά στο ταμπλό, του σπορ μικρού σε διαστάσεις τιμονιού ακριβώς από κάτω του, αλλά και της έξτρα οθόνης 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων μαζί με τους αεροπορικού τύπου διακόπτες στο κέντρο της κονσόλας. Την όλη hi-tech ατμόσφαιρα τονίζει και ο τύπου joystick επιλογέας του κιβωτίου. Ποιοτικά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί τονίζουν την premium πλευρά του 5008.


Χαρακτηριστικό στοιχείο του θαλάμου των επιβατών του γαλλικού SUV αποτελεί και η κορυφαία προσφερόμενη πρακτικότητα για την κατηγορία. Ειδικότερα, η δεύτερη σειρά των καθισμάτων αποτελείται από 3 ανεξάρτητες θέσεις, οι οποίες αναδιπλώνονται, σύρονται (σε απόσταση 150 χλστ.) και ρυθμίζουν την κλίση της πλάτης τους. Αναδιπλούμενη είναι και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού για μεταφορά μακρύτερων αντικειμένων, ενώ τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς είναι επίσης αναδιπλούμενα, αλλά και αφαιρούμενα. Στο πεδίο της ευρυχωρίας, στη δεύτερη σειρά καθισμάτων προσφέρεται άνεση ακόμη και για τους πλέον υψηλόσωμους, ενώ στην τρίτη σειρά θα βολευτούν χωρίς προβλήματα δύο παιδιά. Μεγάλο και πλήρως τετραγωνισμένο είναι το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο στην 5θέσια διάταξη προσφέρει χωρητικότητα 702 λίτρων, η οποία φυσιολογικά περιορίζεται όταν τα καθίσματα της τρίτης σειράς «αναπτυχθούν». Από την άλλη με αναδιπλωμένα και τα καθίσματα της μεσαίας σειράς, ο όγκος εκτοξεύεται στα 1.862 λίτρα.

1.600άρης diesel με πολλά πλεονεκτήματα


Ο γνωστός μας 1.6 λίτρων BlueHDi (με AdBlue) κινητήρας της Peugeot ταιριάζει απόλυτα και στο μεγαλύτερο 5008, προσφέροντας 120 άλογα ισχύος, αλλά κυρίως 30,6 kgm ροπής μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα μοτέρ άκρως πολιτισμένο, το οποίο παρέχει απλόχερα στον οδηγό τη ροπή του για να κινηθεί σβέλτα ακόμη και σε καταστάσεις πλήρους φόρτωσης. Το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής ικανοποιεί με την απόκρισή του και τη γενικότερη λειτουργία του, ταιριάζοντας απόλυτα με τον γενικότερα άνετο και οικογενειακό χαρακτήρα του 5008. Υπάρχει μάλιστα και δυνατότητα manual λειτουργίας μέσω paddles πίσω από το σπορτίφ τιμόνι, αλλά και επιλογή Sport για πιο σπορτίφ αλλαγές. Στο πεδίο της οικονομίας τέλος, κατά τη δοκιμή μας με το Peugeot 5008 η μέση τιμή που καταγράψαμε ήταν 7,0 λτ./100 χλμ.

Άνετο στο δρόμο και με σύστημα Advanced Grip Control


Στο δρόμο το Peugeot 5008 προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης, παρότι η ανάρτηση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «μαλακή», αποφεύγοντας κατά συνέπεια και τις αυξημένες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. Παράλληλα, το αυτοκίνητο διατηρείται ευχάριστο και ευκολοδήγητο κρύβοντας με επιτυχία τις αυξημένες διαστάσεις του, ενώ το σπορτίφ τιμόνι με την πολύ καλή αμεσότητα για αυτοκίνητο της κατηγορίας, δίνει το κάτι παραπάνω και οδηγικά. Η Peugeot προσφέρει στάνταρ το σύστημα Advanced Grip Control σε όλες τις εκδόσεις εκτός της βασικής του 5008. Το σύστημα αυτό μέσω 5 διαφορετικών επιλογών παρέχει περισσότερη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη, επενεργώντας στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου. Η λειτουργία του μαζί με τα ελαστικά Mud&Snow και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό του 5008 να κινηθεί με περισσότερη ασφάλεια εκτός δρόμου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 120 PS/3.500 rpm
Ροπή: 30.6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.9 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 118 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 120,4 €
Βάρος: 1.455 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.641/1.844/1.646 mm
Μεταξόνιο: 2.840 mm
Χώρος αποσκευών: 702 lt
Τιμή: 35.200€

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

-->