Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - X FM 94.3

Breaking

XFM943 LIVE RADIO

Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου 2018

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet

Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.0 Boosterjet

Η Suzuki έχει παράδοση να δημιουργεί διαχρονικά μοντέλα, που από γενιά σε γενικά αποτελούν σημείο αναφοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας. Όπως το μεγάλο Vitara, το περιπετειώδες Jimny και φυσικά το Swift που στη νέα του έκδοση, παραμένει πιστό στο δόγμα που το έχει κάνει τόσο δημοφιλές.
Σχεδιασμένο στην Ιαπωνία αλλά δοκιμασμένο στην Ευρώπη, είναι ένας μικρός σαμουράι φτιαγμένος για τους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου. Και ειδικά στην έκδοση με τον 1000άρη υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα Boosterjet, αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή στην κατηγορία. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Η Suzuki το εκσυγχρόνισε και το έκανε πιο μοντέρνο, καταφέρνοντας ωστόσο να μη περάσει τη λεπτή διαχωριστική γραμμή που θα το έκανε να παρεκκλίνει από το σχεδιαστικό DNA του. Παραμένει αναγνωρίσιμο, φωνάζει Swift με την πρώτη ματιά. Στα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του τοποθετούνται η χαρακτηριστική μάσκα, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που περιλαμβάνουν LED εμπρός και πίσω, οι μαυρισμένες κολώνες της οροφής που τονίζουν την ύπαρξη διχρωμίας αν αυτή επιλέξει ο επίδοξος αγοραστής (η Suzuki προσφέρει τέσσερις πιθανούς σχεδιασμούς) και οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών.
Στον εσωτερικό του κόσμο, η ανανέωση είναι σαφής καθώς σε σχέση με την προηγούμενη γενικά όλα δείχνουν πιο σύγχρονα, πιο όμορφα, πιο προηγμένα και πιο προσεγμένα παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών. Στην κεντρική κονσόλα έχει κλίση πέντε μοιρών προς των οδηγό και εκεί δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών που αφορά στο σύστημα infotainment. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει είτε μια έγχρωμη ή LCD στο κέντρο, με το μετρητή θερμοκρασίας νερού μέσα σε ένα από τα δύο κύρια όργανα και το μετρητή βενζίνης στο εσωτερικό του δεύτερου, είτε μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών πληροφοριών.


Οι Ιάπωνες έχουν δώσει έμφαση στην ευρυχωρία, εξασφαλίζοντας 23 χιλιοστά επιπλέον κάθετο και οριζόντιο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Εν τω μεταξύ, τα εμπρός καθίσματα έχουν μετακινηθεί κατά 10 χιλιοστά προς τα έξω, αυξάνοντας έτσι την απόσταση μεταξύ τους κατά 20 χιλιοστά. Έτσι εξασφαλίζεται ευρυχωρία και λειτουργικότητα, ενώ αύξηση και μάλιστα σημαντική έχουμε και στο χώρο αποσκευών. Προστέθηκαν 54 επιπλέον λίτρα, με τη συνολική χωρητικότητα να φτάνει τα 265 λίτρα. Αριθμοί που αντιπροσωπεύουν αύξηση της τάξης του 25% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του Swift. Αρωγός στα παραπάνω είναι το αυξημένου μήκους μεταξόνιο, παρότι μειώθηκε το συνολικό μήκος του οχήματος. Στα θετικά βάζουμε ακόμα την ύπαρξη πολλών, μικρών αποθηκευτικών χώρων, καθώς και την εργονομία όλων των διακοπτών, ειδικά αυτών στο τιμόνι.


Το νέο Suzuki Swift πατάει στη νέα, ελαφριά πλατφόρμα HEARTECH (ζυγίζει μόλις 87 κιλά), που εξασφαλίζει πως το είναι ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο στο δρόμο. Στοιχεία που κουμπώνουν άριστα με τον δυναμικό 3κύλιντρο υπέρ-τροφοδοτούμενο Boosterjet κινητήρα που προσφέρει 112 άλογα. Αυτός συνδυαζόταν στο μοντέλο δοκιμής μας με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, με το οποίο είχε άριστη συνεργασία προσφέροντάς μας ευχάριστες στιγμές στο δρόμο. Με τη ροπή να χτυπάει την πόρτα από τις 2000 στροφές ανά λεπτό, έχεις από νωρίς στη διάθεσή του τη δυναμική που το συγκεκριμένο σύνολο μπορεί να προσφέρει. Επιτρέπει στο νέο Swift να κινείται σβέλτα και να τοποθετείται στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας τόσο σε ότι αφορά στην ταχύτητα όσο και στην επιτάχυνση (τελική στα 195 και 0-100 σε 10.6 km/h). Κι αυτό, χωρίς τρελές τιμές στις καταναλώσεις αφού ακόμα και με βαρύ δεξί πόδι, δεν είδαμε τη μέση τιμή να ανεβαίνει αισθητά σε σχέση με τις εργοστασιακές τιμές. Ανεβαίνοντας στη γκάμα εξοπλισμού, που φέρει σύστημα start/stop και το υβριδικό σύστημα SHVS (λειτουργεί τόσο ως δυναμό, όσο και ως ηλεκτροκινητήρας, καθώς και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 Volt υψηλής ενεργειακής απόδοσης) η κατανάλωση κατεβαίνει ακόμα χαμηλότερα.


Στο δρόμο το νέο Swift αποδεικνύεται ιδανικός παίκτης για αστικό τοπίο και καλός σύντροφος όποιου θέλει «παιχνίδι» σε δρόμους με στροφιλίκια. Χωρίς κλίσεις, με σαφή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση καλά ισορροπημένη ώστε να μην είναι υπερβολικά σφιχτή για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά παράλληλα να επιτρέπει το κάτι παραπάνω όταν θέλεις να πιέσεις.


Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα ολοκληρωμένο πακέτο, ενός σπιρτόζου σούπερ μίνι με χαρακτήρα, που προσφέρεται μόνο ως 5θυρο και στα 13.880 που κοστίζει στη βασική του έκδοση με τον 1.000άρη, την GL+, περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό (6 αερόσακους, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινη επένδυση τιμονιού, αισθητήρες βροχής και φώτων κ.α.). Πως να το προσπεράσεις;


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 112 PS/5.500 rpm
Ροπή: 170 Nm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,6 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 4,6 lt
Εκπομπές CO2: 104 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.840/1.735/1.495 mm
Βάρος: 900 kg
Χώρος αποσκευών: 265 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 101.92 ευρώ
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 13.880€ (GL+)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

-->